– CRM ‘Get Connected’ in Leisure en Toerisme

Beschrijving
Klantgerichtheid is belangrijker dan ooit. Het verzamelen van klantkennis, efficiënte communicatie en het creëren van de juiste klantbeleving is een continue uitdaging voor marketeers. Welke relatie wil ik met mijn klanten onderhouden en hoe kan ik hen waarde bieden? Dit zijn relevante vragen die bij de inzet van CRM (Customer Relationship Management)
om de hoek komen kijken. De leergang bestaat uit 3 dagen met colleges en workshops die interactief van aard zijn. Tijdens de bijeenkomst komen de volgende elementen aan bod:
-Consumentengedrag in vrijetijd en toerisme
– CRM quick scan om de klantgerichtheid van de organisatie te bepalen
– ICT-systemen
– Data-analyse en klantkennis
– Klantsegmenten
– Differentiatie in communicatie en beleving
– Customer journey
– Implementatie van CRM
– Verandermanagement

– Selectie CRM projecten

Return on education
De leergang staat in het teken van het ontwikkelen van een CRM strategie. Aan het einde van de leergang heb je voor je eigen organisatie een CRM plan geschreven. Dit plan wordt vervolgens nog van feedback voorzien door de docent.

Doelgroep
Marketingmanagement van organisaties in sport, cultuur, events, toerisme en hospitality.

Investering
Drie dagen

Docent
Dr. Pieter de Rooij