Nieuwe mogelijkheden voor businessmodellen

Beschrijving
Design thinking is een methode die je kunt inzetten om je vanuit een human centered approach te verplaatsen in je klanten om vanuit daar buiten de gebaande paden op zoek te gaan naar nieuwe mogelijkheden voor businessmodellen. Het startpunt is je werkelijk inleven in (het probleem van) de klant en begrip hebben voor de behoefte en de motivatie van de stakeholders.

Design Thinking staat voor een multidisciplinaire aanpak waarbij samenwerken met mensen uit verschillende disciplines essentieel is. Einstein zei het al: ‘je kunt een probleem alleen oplossen buiten het domein waarin het zich voordoet’. Het uitgangspunt van Design Thinking is dat iedereen een verandering teweeg kan brengen, ongeacht de grootte van het probleem, het tijdsbestek of het budget.
De basis wordt gevormd door creativiteit: creativiteit zit in ons allen en geeft ons voldoening. Een ander belangrijk aspect van Design Thinking is dat dingen mogen mislukken want van fouten kun je leren (fail early to fail cheap). Door feedback en het bijstellen van gekozen oplossingen kom je weer tot nieuwe ideeën. Verbetering is tenslotte een continu proces.

Tijdens deze workshop wordt je getraind om beter te communiceren en met name te luisteren, leer je om je snel te kunnen verplaatsen in de klant, zal je actief gaan oefenen met cases en zal bovenal je creativiteit worden geprikkeld. Trends en developments en het onderwerp ‘future business models’ komen ruim aan bod.

Return on education

  • Het leert je om beter te kunnen communiceren en met name te luisteren;
  • Het leert je om je beter te kunnen verplaatsen in de klant;
  • Het is FUN; je gaat zelf actief met oefeningen aan de slag en behaalt snel resultaten waarbij hun creativiteit geprikkeld gaat worden;
  • Je krijgt inzicht in future business models;

Doelgroep
Managers die zich beter willen inleven in de klant.

Investering
De duur van het programma is 3 dagen.
€ 1.295,00