– Communiceren volgens ‘storytelling’

Beschrijving
Storytelling. De tijd dat enkel met massacommunicatie een plaats in het hart van de consument veroverd kan worden is voorbij: om onderscheidend te zijn in een wereld die door internet en social media steeds transparanter wordt, zijn authentieke verhalen een krachtig middel.

Een krachtig verhaal prikkelt je fantasie, kan je emotioneel raken en blijft je jarenlang bij.

Verhalen zijn daarom een krachtig en effectief communicatiemiddel om mensen te verbinden.
Een goed verhaal maakt abstracte waarden zoals waarden, strategie en visie concreet. Daarmee zijn verhalen sterke instrumenten om betekenisvolle belevingen te creëren binnen een organisatie en drempels weg kan nemen. Storytelling brengt een verhaal van een organisatie tot leven door op een effectieve manier boodschappen over te brengen zoals ‘alle neuzen dezelfde kant op’ of nieuw leven in de organisatie te blazen.

Return on education
Na afloop van het programma heeft de deelnemer:

  • Inzicht in kernwaarden van haar organisatie;
  • Weet deze kernwaarden te vertalen naar authentieke verhalen;
  • De handvatten verkregen om deze verhalen te vertalen naar brandingstrategie, productontwikkeling, communicatiemiddelen, design en HRM.

Storytelling is een methode die kan worden toegepast in een maatwerktraject.